tiistai 14. joulukuuta 2010

Mitä rakkaus on?

Päivä 4. Klo 18:50 Tunteiden purkausta..

Rakkaus on pitkä hyvän yön suukko.

Rakkaus on kädet, jotka tiukentavat otettaan ympärilläsi.

Rakkaus on sitä, että kerrot antavasi toisen nukkua, kun joudut lähtemään aamulla aikaisin, ja saat kuulla, että hän toivoo sinun herättävän.

Rakkaus on viime yön uni, joka herätessäsi nukkuu käsivarrellasi.

Rakkaus on kaksi ihmistä, jotka vievät vain pienen osan vuoteesta.

Rakkaus on sen tietämistä, että annoit vara-avaimet oikealle ihmiselle.

Rakkaus on yksi maailman vaikeimpia käsitteitä. On helppo sanoa rakastaa mutta tarkoittaako oikeasti sitä? Sitä ei voi määritellä, jokainen tekee sen itse. Varsinaista ”sääntöä” rakkauteen ei ole. Mutta myös usein se, mitä luulemme rakkaudeksi onkin jotain täysin muuta. Rakkaus on yksi harvoista asioista joka voi saada meidät itkemään, nauramaan, itkemään naurusta, vihaamaan, rakastamaan, suremaan tai kiittämään. Rakkaus saa ihmisen tekemään mitä ihmeellisempiä asioita mutta mikä parasta, rakkaus opettaa meitä rakkaus on kanssamme kun iloitsemme, rakkaus on kanssamme kun koemme vastoinkäymisiä. Rakkauden kokee jokainen ihminen tän maan päällä. Jotkut kokee sen kerran ja jotkut vähän useammin.

Itse olen kokenut rakkauden elämässäni kaksi kertaa. Ekalla kerralla kesti todella kauan kun tajusin, että olen rakastunut. Oli jännää kun tuntui ahdistuneelta jos oma kulta ei ollutkaan vierelläni juuri silloin kun halusin. Aina kun pääsin hänen kainaloon niin hymy valtasi minut. Nautin joka sekunnista hänen ollessaan läsnä. Kamalinta oli se kun iski kamala ikävä. Hermostuin aina todella paljon jos en saanut kuulla hänen ääntään tai muuten vaan nähdä häntä.

Hän sanoi minulle, että rakastaa minua, mutta koskaan ei todistanut sitä. Sanoin hänelle, jos oikeasti rakastat niin näytä se minulle. Hän vaikeni joka kerta kun puhuin rakkaudesta. Arvelin, että joku tässä mättää nyt ja pahasti. Ajattelin ottaa selvää, että mistä on kyse. Kyselin muutamalta henkilöltä, että onko hän puhunut mitään meidän suhteesta? Hän oli sanonut kaikille, että ei seurustella enää ja hän palasi ex-poikaystävänsä luokse. Sydämmeni murtui ensimmäisen kerran ja todella pahasti. Olin maassa ja uskottelin itselleni, että rakkautta ei ole olemassa. Onneksi minulla on niin hyvät ystävät ketkä tukivat minua. Ilman heitä olisin varmaan vieläkin ihan maassa.

Sitten alkoi vuoden sinkkuelämä. En uskonut enää rakkauteen. Vietin villiä sinkkuelämää. Joka päivä bailaamista, alkoholia ja yhden illan juttuja. Aluksi se tuntui kivalta ja jännältä mutta jonkun ajan jälkeen tajusin, että eihän tämä ole mun juttu. Mä en osaa olla sinkku.

Sitten tapasin maailman ihanimman ihmisen. Muutaman kerran käytiin kahvilla ja sitten vaan nähtiin muutama kerta viikossa. Aluksi ihastuin häneen. Ei mennyt kauaa kun rakastuin. En olisi uskonut, että kiinnyn sillä tavalla häneen. Soiteltiin monesti päivässä, tekstailimme ja nähtiin tosi usein. Hän tutustutti minut hänen ystäviin ja minä hänet minun ystäviin. Hän myös tykkäsi minusta paljon ja välitti, mutta koskaan ei uskaltanut näyttää sitä. Minä tiesin kuitenkin, että hän välittää. Sitten aloimme seurustella. Ei kauaa mennyt kun aloimme riitelemään ja nähtiin vähemmän. Kaikki johtui siitä, koska kiirehdimme. Oikeastaan minä kiirehdin koska olin niin kiintynyt häneen. Viikko ennen syntymäpäiviäni erottiin. Olin niin maassa kun meillä ei toiminutkaan. Syy oli minun kun kiirehdin. Nyt jos saisin häneltä toisen mahdollisuuden niin korjaisin kaikki virheeni. En kiirehtisi mihinkään. Mentäisiin ihan rauhallisesti eteenpäin ja rakennetaan palikat yhteen palikka kerrallaan. Hän on ainut ihminen kenet haluaisin takaisin.

Päivä 4. Klo 19:50

-SS-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti